teisipäev, 22. detsember 2015

Lood ja nimed. Nimelood



Kõigil meil on nimi.
Mõnel isegi mitu.

Igal nimel on lugu.
Kas sa tead oma nime lugu?

Kuidas sa said endale sellise eesnime? Või lausa eesnimed?
Kust on pärit sinu perekonnanimi?



Kui mina sündisin, tegid mu ema töökaaslased talle kaardi, millel pakkusid välja poisslapsenimesid. Praegu on seda kaarti vaadates võrdlemisi imelik tunne, et ma võiks kanda mõnda sealsetest nimedest - Yrjo või Kailor või Innar...

Meie peres sai mu õde endale nime Maris, kuna see on kõlalt sarnane mu ema nimega Maimu. Mina olen Veiko, kuna see on kõlalt sarnane mu isa nimega Vello.

See on minu nime lugu. Ka sinul on selline lugu. Kindlasti on - see tuleb ainult üle leida.

Selle aasta eesti keele olümpiaadi teemaks on nimed. Sellest tuli mõte koguda kokku meie nimede lood. Pane kirja oma nime lugu või lood ning too kooli (kuidas täpsemalt, saad teada oma eesti keele õpetaja käest).

Lood võivad puudutada ka teisi nimedega seotud olukordi
(oled sa mõne nime ära unustanud ja see on tekitanud kentsakaid olukordi;
on sinu nime valesti kasutatud;
kuidas sa oled saanud oma hüüdnime;
kuidas on su lemmikloomad nimed saanud;
kuidas on su vanemad nime saanud jne).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar